Naar Delhi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Berkel - WaarBenJij.nu Naar Delhi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jan Berkel - WaarBenJij.nu

Naar Delhi

Door: Jan van Berkel

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

Ik ben erg benieuwd naar India, het land waar de helft van alle leprapatiënten in de wereld woont. Elk jaar worden er nog zo'n 120.000 nieuwe patienten gevonden en behandeld.

Ik ga kennismaken met onze medewerkers ter plaatse en hun projecten. Donderdagochtend 14 januari vertrek ik van Schiphol, samen met collega Daan en bestuurslid Jo. De reis voert naar ons kantoor in Delhi en projecten in die stad, naar Ranchi en andere plaatsen in de deelstaat Jharkhand.

In deze arme, noordelijke deelstaat komt nog veel lepra voor. Achttien jaar geleden was ik voor het laatst in India. Ik ben benieuwd of ik het nog herken. Het is een van de snel opkomende economieen van de wereld. Maar daar profiteert nog lang niet iedereen van...

• 15 Januari 2010 - 13:33

Jacco:

okeiik ga het volgen!

• 16 Januari 2010 - 12:28

Marianne:

Lieverd, ik wens je weer een inspirerende reis, dat alles voorspoedig mag gaan! Heel goed dat je allerlei projecten ter plekke in de wereld bezoekt, dan weet je waar je het voor doet.

Jan

Als directeur van de Leprastichting bezoek ik af en toe een van de landen waar wij een veldkantoor hebben. Om onze medewerkers te leren kennen en te kunnen zien welke projecten de Leprastichting ondersteunt.

Actief sinds 26 Okt. 2009